本郷へ。定期が切れていることに気づくも、定期区間も変わっているため買えず。今日はパスネットで通学だ(今日一日で自転車レンタル代入れると交通費2500円かかりました。爆笑です。)本郷では憲法少しした後は延々と論文の検索。限定合理性に関する日本の論文少なっ(めっちゃ盛んに行われていると思ってた)!やっぱ英語の論文を読むのが主体となりそうだなぁ。とりあえずめぼしいモノをチェックだけ入れて、時間が来たので、柏へ。
今日は柏で歓迎会。世界銀行出身の客員助教授の方のお話がアツかった。その人はアメリカにいたのだが、向こうの弁護士は日本で言うところの弁護士・行政書士司法書士弁理士など仕事を全部やるらしい(もちろん一人でやるわけではなく、弁護士の射程が広いということ)。だから、弁護士の資格を持っている人がそれをスキルの一つとして認識することが多いらしい。そして、ベンチャーの社長などは弁護士が多いらしい。あと、理系である以上修士くらいは出たほうがキャリアになるらしい。確かに、今卒業しても専門的な知識はほとんどないに等しい。俄然修士には行きたいわ。その後でロー行っても遅くはないだろう。あるいは就職してからでもよいかもしれない。

English ver.

To Hongo. Although I noticed that my season ticket for students has been out of date, I could not buy new one owing to having moved.
So I must go to school with Pass-net today. In fact, it costed 2500 yen, inculding fee of rental bicycle. I am not able to laugh.
In Hongo, I consentrated on serching articles entirely after studied the Constitution. I was astonished that the number of articles about bounded-rationality in Japanese was so few. I thought that this area was more hot in Japan. So it semms that I must read articles in English. Because it was time to leave Hongo, I only marked useful articles.

(snip)